zaterdag 12 april 2008

Wist-je-dat-jes

Eventjes tijd voor wat wist- je- dat- jes,( Ik trek zelf niet graag foto's, maar ik ga mij herpakken en toch wat beelden proberen vast te leggen. Ik heb nog geen foto's sinds ik in Bangkok ben! Sorry X20)

- Wist je dat Thaise mensen geen tijdsbesef hebben en ik ondertussen al een goede opstaander ben!
bvb: We moeten om 5 uur op om rond 8 uur in de stad te zijn (reken 60 minuten als er vlot verkeer is, maar vlot verkeer heb ik hier nog nooit gezien), maar men vertrekt maar om 8 uur en wordt dan zenuwachtig van het verkeer!, we komen je ophalen om 15 uur en als ze tegen 16u30 ter plaatse zijn mag je van geluk spreken. Als er nu ooit nog iemand tegen mij durft zeggen dat ik te laat ben...
- Wist je dat Thaise mensen geen afspraken kunnen maken!
bvb:Morgen staan we om 6 uur op! Als ik opsta melden ze dat ik eigenlijk niet mee hoef te gaan.
- Wist je dat Thaise mensen je op de bus of boot zetten in de hoop dat je goed thuis geraakt. Het is altijd al goed afgelopen, leve de taxi!
- Wist je dat Thaise mensen minimum 20 keer sorry zeggen op een dag ( en dat dan nog wel alleen tegen mij, de andere sorry's tel ik niet)
-Wist je dat ik hen reeds uren op voorhand kan voorspellen. Zo slecht zijn ze georganiseerd.
- Wist je dat ge hier dubbel moogt parkeren, men verduwd je auto gewoon een beetje om zelf weg te kunnen. Dit is de normaalste gang van zaken trouwens, ik kan zeggen dat ik raar stond te kijken.
- Wist je dat men op een dag minstens 10 uren loopt te telefoneren. 't Is hier gelukkig goedkoper dan bij ons.
- Wist je dat het morgen, overmorgen, en overovermorgen Thais nieuwjaar is. Er wordt dan letterlijk overal met water gegooid.
- Wist je dat je hier ook zweet als je helemaal niets aan het doen bent.
- Wist je dat ik intensief Thais aan het leren ben, en weet je dat ik nog helemaal niet zeker ben of ik ooit zal kunnen communiceren in het Thais.
- Wist je dat ik een stijve nek heb, en niet weet van wat. (misschien van aico, maar zonder airco is het hier niet te doen)
- Wist je dat ik op de markt fruit wil kopen en het gewoon gratis krijg!
- Wist je dat ... Wil je nog meer dingen weten, dan kan je het gewoon vragen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Impressora e Multifuncional, I hope you enjoy. The address is http://impressora-multifuncional.blogspot.com. A hug.